AUTHORIZED Honeywell HUMS and SATCOM Systems DISTRIBUTOR Exclusive distributor of the Emergency Start Battery STARSTICK® for France
AUTHORIZED Honeywell HUMS and SATCOM Systems DISTRIBUTOR Exclusive distributor of the Emergency Start Battery STARSTICK® for France

LES SYSTEMES EMBARQUES

Version Française

 

Tous les équipements embarqués ci-dessous fabriqués par Honeywell CHADWICK sont disponibles auprés de nos bureaux de FREJUS ou de SAINT AYGULF. 

Notre équipe vous assistera ou vous conseillera pour l'élaboration des kits HUMS nécessaires sur vos aéronefs.

ON-BOARD SYSTEMS - HUMS 

English Version

 

All HUMS Honeywell Chadwick's On-Board products below are available from our offices in FREJUS or in SAINT AYGULF.

We will be pleased to assist you for finding the best and accurate solution to meet you requirements.

 

VXP On-Board System  

P/N 15175

Brochure VXP On Board (Honeywell chadwick Helmuth System)
Zing_HUMS_On-Board_VXP.pdf
Document Adobe Acrobat [1.1 MB]
Le VXP On-Board est l'un des systèmes HUMS les plus avancés disponibles. Le VXP est entièrement certifié par STC, par la FAA, à la fois aux États-Unis et au Canada. Le système répond aux exigences réglementaires actuelles et est conçu avec des dispositions permettant les futures évolutions des systèmes HUMS. Le VXP utilise les dernières avancées de la technologie HUMS pour améliorer la sécurité grâce à la détection anticipée des défauts mécaniques afin de limiter les défaillances catastrophiques. Le VXP réduit les heures de travaux d'entretien, offre une flexibilité maximale, soutient la montée en puissance des aéronefs et reste à faible coût.
 
Les avantages du VXP:
Léger avec un téléchargement rapide des données (environ 30 secondes).
Diagnostic des vibrations embarqué afin de fournir les informations de maintenance sur l'aéronef.
Surveillance continue sans intervention humaine. 
Programme d'équilibrage sillage et balourd intégré proposant la solution la plus avancée grace à la technologie Smart ChartTM.
Logiciel de soutien technique au sol complet disponible pour les équipages de vol, les mécaniciens de maintenance et les ingénieurs avec des capacités d'interfaces avec le système de maintenance existant.
 

The VXP On-Board is one of the most advanced HUMS products available. The VXP is fully certified by both U.S. FAA and Canadian Transport Canada STCs. The system meets the current regulatory requirements and is designed with provisions to support future HUMS functions. The VXP employs the latest advancements in HUMS technology to enhance safety through early detection of mechanical faults, preventing catastrophic failures. The VXP reduces maintenance labor-hours, provides maximum flexibility, supports system growth, and is low cost.

 

VXP Benefits :

Lightweight and quick data download (approximately 30 seconds)

Onboard vibration diagnostics to provide actionable maintenance information at the aircraft

Continuous monitoring without human intervention versus 'snap shot' data collection

Integrated Rotor Track & Balance data to provide the most advanced RT&B solution with expanded Smart ChartTM technology

Comprehensive ground support software tools available for flight crews, maintainers, and engineers with capabilities to interface with operators's existing maintenance system

 

STC and Installation Capability :

We provide an application organization that has broad experience in conducting VXP installation support and training on the majority of aircraft types. Honeywell VXP STCs exist on a wide variety of aircraft types, including : Sikorsky S-61N/L, S-76A++, S-76C/C+, Bell 206L, Bell 212, Bell 412, Bell 407, Bell 427, Bell 430, A109, AS-365N1/2/3 etc.

 

System Components :

The Honeywell VXP System consists on the VXP Acquisition Unit (AU), VXP Display Unit (DU), software and associated installation kit and sensors.

 

 

 

EVXP On-Board System  

P/N 17575

Brochure EVXP (Honeywell chadwick Helmuth System)
Zing HUMS VXP-EVXP.pdf
Document Adobe Acrobat [1.4 MB]

Le système EVXP offre les fonctions suivantes:
- Réglage sillage des pâles et balourd.
- Suivi vibratoire.
- Vérification des niveaux vibratoires

- Répond au Jar-OPS 3.517 sur le dépassement vibratoire des moteurs.

- Suivi d'utilisation operationelle

- Enregistrement des paramètres d'usure structurelle 
- Enregistrement des paramètres moteurs et atmosphériques (utilisé pour HOMP)
- Gestion des données
- Fonction du système (BIT compris )


COMMUNICATION entrée/sortie
• ARINC-429
- Il  y a 4 ARINC, 429 émetteurs et 8 récepteurs. Ils peuvent fonctionner à haute ou basse vitesse mais les vitesses ne peuvent être affectées que par paires.

• Ports série RS-232/422 
- Il y a cinq interfaces série RS-232/422 disponibles dans l'unité d'acquisition. Deux interfaces série sont dédiées à la DU et à l'imprimante. Les trois interfaces restantes peuvent être individuellement configurées en tant que RS-232 ou RS-422.

- Interface PCMCIA

• L'unité d'acquisition contient une fente d'interface PCMCIA et une carte qui peut accueillir des cartes PCMCIA de type I, II et III.
- Cette Interface est normalement utilisée comme un moyen de transfert des données pour l'équipement de soutien au sol.
-Le réglage de carte mémoire est essentielle pour un bon fonctionnement. Consultez VIBRATECH pour vérifier la carte mémoire agréée.
• Unité de transfert de données (DTU) (facultatif)
L'Unité d'acquisition fournit une interface pour une unité de transfert de données (DTU) via un port série RS-422. Les détails de l'interface peuvent être trouvés dans le "Software Requirements Document" (SRD) 17708

 

The EVXP system provides the following major functions:
–Rotor Track and Balance
–Vibration Monitoring
–Vibration Checks
–JAR-OPS 3.517 Engine Exceedance and Usage Monitoring
–Operational Usage Monitoring
–Structural Usage Parameter Recording
–Engine and Air Data Parameter Recording (used for HOMP)
–Data Management
–System Functions (including BIT)

 

COMMUNICATION I/O
•ARINC-429
–There are 4 ARINC-429 transmitters and 8 receivers. They can operate at high or low speed, but the speeds may only be assigned in matched pairs.
•RS-232/422 Serial Ports
–There are five RS-232/422 serial interfaces available in the Acquisition Unit.Two serial interfaces are dedicated to the DU and Printer. The remaining three interfaces can be individually hardware configured as either RS-232 or RS-422. PCMCIA Interface
•The Acquisition Unit contains a PCMCIA interface and card slot which can accommodate type I, II, and III PCMCIA cards.
–The interface is normally used as a data transfer mechanism to ground support equipment.
–The memory card timing is critical to proper operation.  Consult with VIBRATECH for approved memory card.
•Data Transfer Unit (DTU) Interface (optional)
–The Acquisition Unit provides an interface for a Data Transfer Unit (DTU) through a RS-422 serial port. Details of the interface can be found in Software Requirements Document (SRD) 17708.

 

 

Vibration Management System II   ( VMS II)  

P/N 14560

Brochure VMS II for Dash 8 (Honeywell chadwick Helmuth System)
Dash 8 VMS II.pdf
Document Adobe Acrobat [1.7 MB]

Le système VMS II est un système de surveillance des vibrations embarqué dans les aéronefs à voilure fixe ou tournante.
Il se compose d'une unité de traitement utilisant des capteurs tachymétriques (azimut) et des capteurs de vibrations installés de façon permanente. Cela permet la collecte simultanée des données vibratoires des hélices ou des rotors spécifiée par le fabricant et / ou par l'équipage lors des vols commerciaux.

Cette capacité permet d'éviter un grand nombre de vols techniques supplémentaires pendant toute la durée de vie de l'aéronef, alors que ces vols techniques sont obligatoires en utilisant les équipements d'équilibrages portables.
Par conséquent, le VMS II permet d'économiser bon nombre de cycles moteurs et de temps de vol, ce qui permet un rapide retour sur investissement dès la première année d'exploitation.

Le VMS II peut supporter jusqu'à quatorze (14) capteurs de vibrations et quatre (4) capteurs d'azimut. Le VMS II fonctionne directement avec les accéléromètres standards de l'industrie tels que les Circuits Piézoélectrique Intégré (ICP®) ou les capteurs de vibrations avec PiézoElectriques Electroniques Integrés (IEPE). Des convertisseurs de charge Honeywell pour Accéléromètres Haute Température (HTA) peuvent être ajoutés pour contrôler les composants chauds.

Toutes les données recueillies par le VMS II peuvent être téléchargées et imprimées en utilisant un ordinateur appelé l'Unité d'Affichage (DU) grace à une connexion série. Le DU d'Honeywell est un ordinateur portable robuste avec le système d'exploitation Windows® et le programme d'Affichage Honeywell (DP). Toutefois, tout ordinateur (32-bit) fonctionnant sous Windows XP ou Windows 7 peut être utilisé. Le DP fournit l'ensemble des moyens pour examiner des données recueillies et permet de dialoguer avec le VMS II pour afficher les réglages dynamiques requis qui doivent être réalisés sur l'aéronef. Toutes les données recueillies peuvent être directement imprimées sur une imprimante série via le port RS-232.


Les fonctions de base du logiciel sont:
- Equilibrage des hélices ou réglage du sillage des pâles et du Balourd
- Analyse spectrale des vibrations.
- Surveillance des vibrations comprenant la détection d'alarme et des événements vibratoires sur les bandes spectrales surveillées.
- Enregistrement et transfert des données.
- Auto-test 

The VMS II system is an on-board Vibration Monitor System for Helicopter and Fixed Wing aircraft maintenance.

It consists on the permanently installed Processor Unit utilizing a permanent installed Azimuth and Vibration Sensors.

This allows simultaneous data collection of propeller or rotor balance at specified Flight States by the manufacturer and/or by the crew, during revenue flights.

This capability avoids a lot of extra maintenance flights during the entire life cycle of the Aircraft, as needed when using Carry-On Track & Balance Equipment.

Therefore, VMS II saves valuable engine cycles and flight time, from the moment of the installation and gives a quick return of investment within the first years of operation.

The VMS II can support up to fourteen (14) vibration sensors and four (4) azimuth sensors. The VMS II interfaces directly to industry-standard accelerometers such as Integrated Circuit Piezoelectric (ICP®) or Integral Electronic Piezoelectric (IEPE) vibration sensors.  With the addition of a Honeywell charge converter, High Temperature Accelerometers (HTAs) can be added for monitoring hot aircraft components.

All data collected can be downloaded and printed, utilizing the Display Unit (DU) personal computer via serial connection to the VMS II AU. The Honeywell DU is a ruggedized portable laptop computer running the Windows® operating system and the Honeywell Display Program (DP). However, any Windows XP or Windows 7 (32-bit) computer may be used. The DP provides a means for reviewing the collected data and for interfacing with the VMS II AU to display any required Track and Balance adjustments that need to be made. All data collected may be printed via the DU, utilizing a compact, portable personal computer (PC) type printer via an RS-232 interface.

 

The basic software functions are:

- Propellers, Rotor and Component Track and Balance.

- Vibration Spectrum Analysis.

- Vibration Monitoring. Includes alarm detection and event recording on monitored spectral bands.

- Data Recording and Transfer.

- Self-Test

 

1134 For Light Helicopters, Fixed-wing aircraft and turbine engines

Brochure 1134
Zing_HUMS_1100-1200-1400.pdf
Document Adobe Acrobat [1.4 MB]

Enregistrement de l'état de santé, surveillance et diagnostic.

Diagnostic avancé du groupe motopropulseur.
Plage dynamique supérieure à 100db.

Réglage du sillage et équilibrage du rotor.

Traitement avancé des événements et des enregistrements.
Reconnaissance des régimes de vol.
Surveillance de l'état de santé du moteur.
Programme de surveillance des opérations de l'hélicoptère. (HOMP / FDM / FOQA) et Système de Positionnement Global (GPS).
Interface de communication sans fil802.11.
Système inertiel intégré utilisant les capteurs MEMS et GPS.

Trois supports de processeurs intégrés partitionés DO-178B pour l'évolution des fonctions et des systèmes logiciels.
Jusqu'à 8 Go de mémoire Compact Flash pour véhicule ou pour l'enregistrement de données de vol.

 

Health monitoring, diagnostics and recording.

Advanced drive train diagnostics.

Greater than 100db dynamic range.

Advanced rotor track and balance.

Event processing and recording.

Flight regime recognition.

Engine health monitoring.

Helicopter Operation Monitoring Program (HOMP/FDM/FOQA) support.

Global Positioning System (GPS).

802.11 wireless communication interface.

Integrated inertial system using MEMS and GPS sensors.

Three embedded processors support partitioned DO-178B software functions and systems growth.

Up to 8 Gbytes of compact flash (non-crash survivable) for vehicle or flight data recording.

 

 

•Dimensions:  7.62" X 4.88" X 1.75“ with mounting bracket

•Weight:  2.44 lbs
•Environmental:  MIL-STD-810F for aircraft environments,  DO-160D compliant
•EMI/RFI:  MIL-STD-461E
•Temperature range:  -41ºC – 71ºC
•Input Power:  +28 VDC standard to MIL-STD-704A/D (12-32 VDC operation)
•Power Consumption < 15W
•MTBF exceeds 45,989 hours per MIL-HDBK-217 ground benign
•Interconnection:  MIL 38999 connectors
•Enclosure: Light Weight Machined Aluminum

 

1239 For Medium and Heavy Helicopters, Fixed-wing aircraft and turbine engines

 

Brochure 1239
Zing_HUMS_1100-1200-1400.pdf
Document Adobe Acrobat [1.4 MB]

Enregistrement de l'état de santé, surveillance et diagnostic.

Diagnostic avancé du groupe motopropulseur.

Plage dynamique supérieure à 100db.

Réglage du sillage et équilibrage du rotor. 

Traitement avancé des événements et des enregistrements.

Reconnaissance des régimes de vol.

Surveillance de l'état de santé du moteur.

Programme de surveillance des opérations de l'hélicoptère. (HOMP / FDM / FOQA) et Système de Positionnement Global (GPS).

Interface de communication sans fil 802.11.

Système inertiel intégré utilisant les capteurs MEMS et GPS.

Trois supports de processeurs intégrés partitionés DO-178B pour l'évolution des fonctions et des systèmes logiciels.

Jusqu'à 8 Go de mémoire Compact Flash pour véhicule ou pour l'enregistrement de données de vol.

 

Health monitoring, diagnostics and recording.

Advanced drive train diagnostics.

Greater than 100db dynamic range.

Advanced rotor track and balance.

Event processing and recording.

Flight regime recognition.

Engine health monitoring.

Helicopter Operation Monitoring Program (HOMP/FDM/FOQA) support.

Global Positioning System (GPS).

802.11 wireless communication interface.

Integrated inertial system using MEMS and GPS sensors.

Three embedded processors support partitioned DO-178B software functions and systems growth.

Up to 8 Gbytes of compact flash (non-crash survivable) for vehicle or flight data recording.

 

CHANNEL TYPE QTY COMMENTS
Processors 1
2

533MHz Geode

450 MHz PowerPC 405

XtremeDSP  1 DSP processing in Virtex4 FPGA
RAM 1
2

256Mbyte SDRAM for GEODE Processor

128Mbyte SDRAM for PowerPCs

Flash Memory 1 Compact Flash IDE 128Mbyte to 8 Gbyte 
802.11 Wireless 1 (Optional through additional Module)
Accelerometer Channels 12 (24)

1.5 to 96kHz Bandwidth (8 simultaneous)

6 Charge Mode Interface

Tachometer Channels

 

4 (5) High Speed A/D based adaptive tachometer 
* 1additional tach using jumper selection
General Purpose Analog or Discrete 32(0) General purpose analog/discrete interface *Accels may be substituted using jumper selection 
Discrete Output 2 High current drive capability
Analog Output 8 Precision Output
Blade Tracker 1 Compatible with  iBT/E-UTD & FasTrak Blade Trackers
Firewire  1 *Either Blade Tracker or Fire Wire
Universal Serial Bus 1 1.1 compliant
CAN 1 *Either CAN bus or USB
MIL-STD-1553 1 Dual Redundant (Optional)
RS-232/485 2 9600 to 115kBaud
Ethernet 2 10/100 BaseT 
Inertial/GPS/Flash 1 Optional Card 
ARINC 429

2/1

Receive/Transmit

•Dimensions:  8.5" X 6.17" X 2.5“ with integral bracket

•Weight:  4.5 lbs
•Environmental:  MIL-STD-810F for aircraft environments,  DO-160D compliant
•EMI/RFI:  MIL-STD-461E
•Temperature range:  -40ºC – 71ºC
•Input Power:  +28 VDC standard to MIL-STD-704A/D (12-32 VDC operation)
•Power Consumption < 25W
•MTBF exceeds 25,000 hours per MIL-HDBK-217
•Interconnection:  MIL 38999 connectors IAC-1209 compatible
Enclosure: Light Weight  Machined Aluminum

CHANNEL TYPE QTY  COMMENT
Processors 

1

2

533MHz Geode

450 MHz PowerPC 405 

XtremeDSP  1 DSP processing in Virtex4 FPGA 
RAM  1
2

256Mbyte SDRAM for GEODE Processor

128Mbyte SDRAM for PowerPCs

Flash Memory  1 Compact Flash IDE 128Mbyte to 8 Gbyte 
Remote Cockpit Control 1 ---

Accelerometer Channels 

 

48 1.5 to 96kHz Bandwidth (8 simultaneous)
6 Charge Mode Interface 
Tachometer Channels  8 High Speed A/D based adaptive tachometer  
General Purpose Analog or Discrete  48 General purpose analog/discrete interface samples rates up to 125k/sec 

Discrete Output 

 

24
3
100mAmp Drive Capability
2 Amp Drive 
Analog Output  8 Precision Output 
Blade Tracker  2 Configured for IAC Blade Tracker 
CAN  1 ---
Universal Serial Bus  2 1.1 compliant 
Ethernet  4 10/100/1000 Base T upgradeable to 1Gbit  
MIL-STD-1553  4 Dual Redundant 
RS-232/485  4 9600 to 115kBaud 
Fire Wire  1 ---
Arinc 429  6/3 Receive/ Transmit
VXP OnBoard, Model 1209, Model 1134, Model 1239
HUMSVibrationMonitoringSystems EN.pdf
Document Adobe Acrobat [3.0 MB]
HUMS STCs updated Feb2016.pdf
Document Adobe Acrobat [1.5 MB]

VIBRATECH

AUTHORIZED Honeywell HUMS and SATCOM Systems DISTRIBUTOR 

CONTACT US

 

Address in FRANCE

VIBRATECH 

213 Avenue CASTILLON

83370 Saint Aygulf

FRANCE

 

Tel : +33 (0) 494 81 72 13

Fax : +33 (0) 494 81 72 59

Email : contact@vibratech.fr

 

Address in CHINA

VIBRATECH International

Room 1801 - Tower C - 18th floors
Mingwah International Conference Center
No.8, Guishan Road, Shekou
Nanshan district, Shenzhen

Post Code: 518067

PR of CHINA

 

Intl.TEL/FAX:

+86 755 2602 8817 

Local TEL/FAX:

0755 2602 8817 

website: 

www.vibratech-intl.cn

Mail : Jenny.vibratech_intl@yahoo.com

 

维特振动科技(深圳)有限公司

广东省深圳市南山区蛇口龟山路8号明华国际会议中心C楼1801C

我们中国区办公室网站链接www.vibratech-intl.cn